【2019年夏時点での自己紹介】 2010年に31年勤務しましたANAを早期退職。25年間野鳥観察に通い詰めた根室市に移住しました。2010年7月には「根室市観光協会のバードウォッチング観光自己紹介

2009年10月22日木曜日

2009年10月20日(火)
イーグルです。鳥類学者のDr.Mark Brazilから以下のメールが届きました。
10月13日実施しました落石調査クルーズに、Brazilさんにも乗船していただき、クルーズの企画に対し高い評価をいただきました。根室でお別れした後、彼は濤沸湖や十勝平野を経由して札幌に帰られたようですね。

Dear Eagle-san,
Thank you for making it possible for me to join this cruise. It was extremely interesting for me, and a great opportunity to chat with you at Minshuku Furen with Matsuo-san.
I continued the explorations of east Hokkaido checking accommodations and sites, and found a Pectoral Sandpiper and a Whiskered Tern at Toufutsu-ko, and 29 Snow Geese and 7 Lesser White- fronted Geese in Tokachi on our way home - so it was a very successful trip for me.
Looking forward to the next time we can meet you.
Best wishes,
Mark.
*Pectoral Sandpiper =アメリカウズラシギ
*Whiskered Tern =クロハラアジサシ
*Snow Goose =ハクガン
*Lesser White-fronted Goose =カリガネ




0 件のコメント:

コメントを投稿